Min faglighed

Med en kandidatgrad i Designledelse og en bachelorgrad i Designkultur og økonomi fra Syddansk Universitet og Designskolen i Kolding har jeg en profil, der figurerer i krydsfeltet mellem kultur, design og forretning. Det betyder at jeg er en tværfaglig kandidat, som er i stand til at forene elementer fra både humaniora, design og samfundsvidenskab. Med en grundlæggende forståelse for flere verdener, ønsker jeg at skabe værdi igennem designtænkning – en holistisk og kreativ tilgang.
Jeg er uddannet i at designe, planlægge og eksekvere kreative processer fra idé til koncept. Dette sker optimalt i tværfaglige teams og med anvendelse af diverse designmetoder. I min optil er brugerinddragelse det mest essentielle, for at skabe bæredygtige løsninger, produkter, koncepter...

Udover min akademiske baggrund er jeg udlært salgsassistent og har en del erfaring inden for detail- og servicebranchen. Det betyder at jeg har et godt servicegen.

Jeg arbejder mest effektivt i kombinationen mellem et dynamisk samarbejde og en individuel fordybelse – jeg tror på, at der skabes bedre og mere bæredygtige idéer og løsninger i fællesskab, men jeg har samtidig behov for fordybelse.

Gennemførte kurser

Designledelse

Visuel analyse (Designskolen) – 12, ”Fra julekop til gigtkop”
Tværfaglig projekt 1 – 10, ”Easyfood”
Designanalyse – 10, ”Fiat 500’s aktuelle kulturelle betydning som identitetsmarkør”
Udvikling af forretningsideer – 10, ”Mad i naturen app”
Tværfaglig projekt 2 – 7, ”Okholm Lighting”
Designmetoder (Designskolen) – 12, ”Hjem, kontekst og bæredygtighed”
Form, betydning og værdi – 10, ”Mr. P lampens form, værdi og betydning”
Strategi, økonomi og ressourceallokering – 7, ”Okholm Lighting”
Tværfaglig projekt 3 – 10, ”MENU”
Designkommunikation – 12, ”Det royale univers” Case: Royal Copenhagen
Designproces (Designskolen) – 7, ”Kontaktløs betalingssystem” Case: Danske Bank
Coaching – 12
Kandidatspeciale – 7, ”Designledelse i det offentlige” Case: Kolding Kommune

Designkultur og økonomi

Designanalyse – bestået
Designhistorie – bestået
Designanalyse og designhistorie – 10, Opgavetitel: ”Panton-stolen”
Designkultur – bestået, ”Bybranding i Kolding”
Designvirksomhedens økonomi – 12, Opgavetitel: BoConcept – Argentina
Marketing – 10
Videnskabsteori 1: Humanioras videnskabsteori – bestået
Videnskabsteori 2: Fagrelateret videnskabsteori – bestået
Organisation – 12
Designteori – 7, ”HAY i den forbrugskulturelle kontekst”
Projektledelse og innovation – 10, ”Studiefaciliteter på det nye SDU”
Visuel kultur – 12, ”Modesystemet og modefotografiet”
Kommunikation i designorganisationer – bestået
Kommunikationsdesign – bestået, Travel Tell
Forbrugsadfærd og kvalitativ metode – 10, ”Køb og forbrug af barnevogne”
Boligstudier – bestået, ”International og regional modernisme”
Designs kulturelle og kommercielle platforme – 12, ”Flagskibsbutikkers kulturelle værditilførsel” Case: Kähler
Socialdesign – 10, ”Uddannelse – for en lysere fremtid”
Skandinavisk designs historie – 7, ”Bæredygtighed” Case: Nobody stolen vs. PS Vago
Bachelorprojekt – 7, ”Royal Copenhagen som designkultur”

Salgsassistent, qUINTESS

Kundestrøm – 10
Produktkundskab – 7
Servicepolitik – 10
Butiksprofil – 10
Sortiment og varepræsentation – 10
Butikdrift – 12
Kampagnetilrettelæggelse – 10
Regnskab og problemformulering – 10
Afsluttende projekt – 12, Case: MbyM